Opłaty za studia
1. Za co Uczelnia pobiera opłaty? A w jakich sytuacjach nie pobiera opłat?
Uczelnia pobiera opłaty za:
- kształcenie na studiach niestacjonarnych
- powtarzanie określonych zajęć na studiach stacjonarnych z powodu niezadowalających wyników w nauce
- kształcenie na studiach w języku obcym,
- kształcenie cudzoziemców na studiach stacjonarnych w języku polskim
- uczestniczenie w zajęciach nieobjętych programem studiów, przewyższających limit zajęć programowych m.in. lektoraty, zajęcia fakultatywne
- przeprowadzenie potwierdzenia efektów uczenia się
- wydanie odpisu, duplikatu dyplomu ukończenia studiów oraz suplementu do dyplomu (20 zł).
Uczelnia nie pobiera opłat za:
- różnice programowe
- rejestrację na kolejny rok studiów
- przystąpienie i udział w egzaminach (w tym: egzaminie poprawkowym, komisyjnym i dyplomowym)
- wydanie dziennika praktyk zawodowych,
- złożenie i ocenę pracy dyplomowej,
- wydanie dyplomu i suplementu do dyplomu.
2. Ile wynoszą opłaty za wydanie pozostałych dokumentów?
Koszty dla pozostalych dokumentów są następujące:
- legitymacja studencka: 22 zł (duplikat: 33 zł)
- indeks – 4 zł (duplikat 6zł)
- za uwierzytelnienie na wniosek zainteresowanego dokumentów wydawanych przez uczelnię w związku z przebiegiem studiów oraz w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego, przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą, pobiera się opłatę w wysokości 26,00 zł.
3. Gdzie znajdę wykaz opłat za studia?
Wykaz opłat za studia można znaleźć w Zarządzeniach Rektora:
- Jeśli rozpocząłeś naukę przed rokiem akademickim 2019/2020, jest to Zarządzenie nr 60/XV R/2015 Rektora Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu z 21 sierpnia 2015 r. klik
- Jeśli rozpocząłeś naukę w roku akademickim 2019/2020 lub później obowiązuje Cię Zarządzenie nr 12/XV R/2019 Rektora Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu z dnia 22 lutego 2019 r. klik.
- Jeśli rozpocząłeś naukę w roku akademickim 2022/2023, jest to Zarządzenie nr 23/XVI R/2022 Rektora Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu z dnia 18 lutego 2022 r. klik
4. Czy mogę się starać o zwrot opłat za studia w okresie niepobierania nauki?
Tak. Można wnioskować o zwrot w przypadku:
- uzyskania zgody na urlop, z wyłączeniem urlopu, który przewiduje prawo do udziału w zajęciach oraz przystąpienia do zaliczeń i egzaminów;
- skreślenia z listy studentów
- ukończenia studiów przed terminem określonym w umowie
- innych ważnych i udokumentowanych przyczyn losowych.
Więcej informacji w §7 Zarządzenia nr 12/XV R/2019 klik
5. Czy jest możliwość wnioskowania o zwolnienie z opłat za usługi edukacyjne?
Można się ubiegać o zwolnienie w części z opłat, w przypadku spełnienia przynajmniej jednego z poniższych warunków:
- uczestniczenia w międzynarodowych programach stypendialnych, z wyłączeniem programów wymiany międzyuczelnianej zawartych na podstawie umów/porozumień, w tym np. programu Erasmus +
- udokumentowanej trudnej sytuacji materialnej lub okoliczności losowych powodujących nagłe pogorszenie obecnej sytuacji materialnej w rodzinie (Uwaga! Nie można wnioskować więcej niż dwukrotnie w trakcie trwania studiów, jednakże tylko jeden raz z powodu danego zdarzenia losowego!)
Częściowe zwolnienie z opłaty z usługi edukacyjne nie może być większe niż 50% wysokości opłaty określonej w umowie o odpłatności.
6. Czy istnieje możliwość ubiegania się o rozłożenie na raty opłat za usługi edukacyjne?
1) Dla studentów, którzy rozpoczęli naukę przed rokiem akademickim 2022/2023 nie ma możliwości rozłożenia opłat na raty.
2) Dla studentów rozpoczynającyh naukę od roku akademickiego 2022/2023:
- podstawą do ubiegania się o rozłożenie opłat za usług edukacyjne na raty jest wniosek (klik), który należy złożyć w Dziekanacie właściwego Wydziału w terminie do 01 września każdego roku, w którym student ubiega się o płatność na raty.
- w przypadku studenta przyjętego na pierwszy rok studiów, wniosek należy złożyć w dniu podpisania przez studenta umowy o odpłatności za studia.
7. Jakie są terminy oraz zasady wnoszenia opłat za studia dla studentów rozpoczynających naukę od roku akademickiego 2022/2023?
Opłaty za studia są pobierane zgodnie z poniższym wykazem, począwszym od cykli kształcenia rozpoczynających się od dnia rozpoczęcia rekrutacji na rok akademicki 2022/2023 (szczegóły w Zarządzeniu nr 23/XVI R/2022 Rektora Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu z dnia 18 lutego 2022 r. klik)
- w odniesieniu do opłat studentów obowiązują natępujace terminy płatności:
Opłata roczna |
do 15 września |
- w przypadku opłaty wnoszonej w 2 ratach - wysokość opłaty stanowi kwota opłaty rocznej powiększona o 2,5% tej opłaty, a następnie podzielona na 2 równe raty:
I rata (za semestr zimowy) |
do 15 września |
II rata (za semestr letni) |
do 15 lutego |
- w przypadku opłaty wnoszonej w 4 ratach- wysokość opłaty stanowi kwota opłaty rocznej powiększona o 3,5% tej opłaty, a następnie podzielona na 4 równe raty:
I rata |
do 15 września |
II rata |
do 15 listopada |
III rata |
do 15 lutego |
IV rata |
do 15 maja |
* UWAGA!
Studenci przyjęci na I rok studiów, pierwszą opłatę wnoszą w terminie 3 dni roboczych od daty podpisania umowy o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne oraz innych opłatach związanych z odbywaniem studiów.
Studenci, cudzoziemcy przyjęci na I rok studiów, pierwszą opłatę wnoszą w terminie 14 dni roboczych od daty podpisania umowy o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne oraz innych opłatach związanych z odbywaniem studiów, jednak nie później niż do 15 września, z zastrzeżeniem terminów określonych w harmonogramie rekrutacji
8. Czy można wnioskować o wydłużenie okresu wniesienia opłat?
Zgodnie z Ustawą z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych nie ma możliwości wydłużenia okresu wniesienia opłat (prolongaty).
Ustawa z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych